قطره گیر برج خنک کننده

معرفی قطره گیر برج خنک کننده شرکت ناب زیست

قطره گیر برج خنک کننده یکی از قطعاتی است که در تمامی برج های خنک کننده استفاده می شود. در فرایند خنک کردن و تبخیر آب مقداری آب به بیرون پرتاب می شود که به اصطلاح به آن دریفت نیز می گویند برای کنترل پرتاب قطرات آب به بیرون از قطعه ای به نام قطره گیر برج خنک کن استفاده می شود. قطره گیر برج خنک کننده در قسمت بالای برج خنک کننده و بر روی پد های تبادل حرارت قرار می گیرد. این قطعه هم زمانی که مانع خروج قطرات آب به بیرون می شود اجازه ورود هوا به داخل برج خنک کننده را می دهد. در اصل قطره گیر برج خنک کننده توسط  یک تغییر ناگهانی در مسیر هوا و بخار خروجی قطرات آب را در تله انداخته و به داخل دستگاه باز می گرداند. قطره گیر برج خنک کننده باید از ماده ای ساخته شود که مقاومت کافی در برابر خوردگی داشته باشد که امروزه برای ساخت قطره گیر های برج خنک کننده از مواد پلیمری استفاده می شود.

قطرات آبی که به خارج از برج خنک کننده پرتاب می شوند دارای املاح و مقداری مواد شیمیایی می باشند. از این رو بر روی محیط زیست اطراف خود تاثیر می گذارند به همین علت استفاده از قطره گیر برج خنک کننده مناسب علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و بالا بردن راندمان برج خنک کننده از تاثیرات منفی بر میحط اطراف برج خنک کننده نیز جلو گیری می کند.

در واقع قطره گیر برج خنک کننده یکی از مهم ترین قطعات جانبی برج خنک کننده محسوب می ‌شود، زیرا نقش محافظتی دارد. به منظور افزایش کارایی می ‌توان از دو یا چند لایه قطره گیر برج خنک کننده برای جلوگیری از خروج قطرات آب استفاده کرد. ارتفاع استاندارد قطره گیر های برج خنک کننده حدود 13 تا 20 سانتی متر می باشد که به صورت عمودی یا افقی قرار می ‌گیرد. البته ارتفاع قطره گیر های برج خنک کننده با توجه به نوع آن که تیغه ‌ای باشند یا لانه زنبوری، متفاوت می باشد.

عملکرد قطره گیر برج خنک کننده

آب داغ ورودی توسط سیستم پاششی برای افزایش سطح تماس میان آب و هوا، به روی پکینگ های برج خنک کننده پاشیده می ‌شود. مقداری از حرارت موجود در آب به هوای داخل برج خنک کننده انتقال پیدا می ‌کند. به واسطه عمل تبخیر، گرما و مقداری رطوبت نیز به هوا منتقل می ‌شود. فن ها وظیفه دارند هوای گرم و مرطوب شده داخل برج خنک کننده را به بیرون هدایت کرده و هوای خشک و با دمای کم تر را وارد کنند. برای این عمل، پروانه یا فن برج خنک کننده، جریان هوا را با فشار معینی به سمت بالا مکش می ‌کند. در حین این فرآیند مکش هوا توسط فن برج خنک کننده، مقدار کمی از قطره های آب نیز به سمت خروجی بالا هدایت می ‌شوند. بیرون رفتن قطرات آب از خروجی بالای برج خنک کننده علاوه بر احتمال آسیب به پروانه یا فن برج خنک کننده، باعث هدر رفت آب نیز می‌ شود. قطره گیر برج خنک کننده در مقابل فن قرار گرفته و از خروج قطرات آب جلوگیری می ‌کند. قطرات ریز آب با برخورد به صفحات و تیغه های قطره گیر برج خنک کننده، انرژی جنشی خود را از دست داده و به سمت پایین بر می‌ گردند. به تعبیری دیگر، قطره گیر برج خنک کننده نوعی تله برای قطرات آبی که به سمت فن برج خنک کننده کشیده می‌شوند، محسوب می‌ شود.


آشنایی با انواع قطره گیر برج خنک کننده

انواع قطره گیر بر اساس نوع ساخت به دو دسته تقسیم می شوند، که عبارت است از:

·        قطره گیر تیغه ایی

·        قطره گیر فیلم (لانه زنبوری) که خودش دارای دو نوع TAP150 و DV150  می باشد.

انواع قطره گیر برج خنک کننده بر اساس نوع جنس

·        جنس پلی ونیل کلراید  (pvc)

·        جنس پلی پروپلین (p.p)

قطره گیر های برج خنک کننده چون در تماس دائمی با قطرات آب قرار دارند، عموما از مواد پلیمری تولید می‌ شوند. قطره گیر برج خنک کننده عموما از جنس پلی ونیل کلراید (PVC) تولید شده و در بعضی موارد از جنس پلی پروپیلن (PP) نیز ساخته می ‌شود. قطره گیر برج خنک کننده مخروطی (المیناتور) نیز از جنس PP و یا فایبرگلاس FRP تولید می ‌شود. مقاومت PP, PVC  و FRP در برابر رسوب و خوردگی و پوسیدگی و همچنین مقاوت در برابر آب، مناسب است. دلیل استفاده از این سه متریال در ساخت قطره گیر برج خنک کننده نیز همین مقاومت آن ها است.

کاربرد قطره گیر برج خنک کننده

قطره گیر برج خنک کننده در انواع برج های خنک‌کننده مکعبی و مخروطی (مدار باز) و همچنین انواع برج های خنک کننده مدار بسته هیبریدی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همان طور که پیش‌ تر نیز گفته شد، قطره گیر یا چکه گیر علاوه بر برج خنک کننده، در انواع ایرواشر نیز به کار برده می ‌شود که هدف آن جلوگیری از عبور قطرات آب به بیرون دستگاه می ‌باشد. قطره گیر برج خنک کننده با ایجاد سطح تماس سبب کندانس یا شبنم شدن بخشی از قطرات و رطوبت موجود در هوا شده و به همین سبب به این قطعه شبنم گیر نیز گفته می‌شود. قطره گیر برج خنک کننده از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در میزان مصر آب تاثیر به سزایی دارد. جهت صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از قطره گیر برج خنک کننده پیشنهاد می‌ شود.

محل قرار گیری قطره گیر برج خنک کننده یا چکه گیر در برج های خنک کننده مکعبی، در قسمت بالای برج خنک کننده و قبل از فن می‌ باشد. قطره گیر در برج های خنک کننده مخروطی نیز در قسمت بالای لوله های آب پاش قرار گرفته و توسط بست به لوله متصل می ‌شود. بخار ها و قطره هایی که از سوراخ های سیستم پاشش آب دوار خارج می ‌شوند، با قطره گیر برج خنک کننده برخورد کرده و و به سمت پایین منحرف می ‌شوند. منحصرا به قطره گیر های برج های خنک کننده مخروطی و مدور، المیناتور نیز گفته می ‌شود.


ویژگی های قطره گیر برج خنک کننده

دلیل تبدیل شدن قطره گیر برج خنک کننده به قطعه ‌ای پر کاربرد، وجود ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد این قطعه میباشد. این ویژگی ها عبارت است از:

·        انعطاف پذیری فراوان

·        مقاومت در برابر آب و رطوبت هوا

·        طول عمر بالا و ماندگاری طولانی مدت

·        مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و رسوب

·        امکان نصب سریع و راحت و مقرون به صرفه

·        مقاومت در دمای بالا و عدم تغییر شکل در آن دما

مهم ترین مزیت های قطره گیر برج خنک کننده

·        صرفه جویی در مصرف انرژی

·        مانع ورود گرد و غبار به داخل برج خنک کننده

·        مقاومت بالا در برابر اسید شویی و بخارات اسید موجود در هوا (اسکرابر)

·        مقاومت بالا در برابر آفتاب سوختگی و تابش اشعه یووی در گرید پلی پروپیلن

·        عدم رسوب‌ گرفتگی و خوردگی و مقاومت در برابر آب و رطوبت موجود در هوا

·        افزایش کارآمدی راندمان برج خنک کننده و طولانی تر شدن عمر برج خنک کننده

·        افزایش طول عمر قطعات سیستم هوادهی با کاهش میزان دریفت در برج خنک کننده

·        جلوگیری قطره گیر برج خنک کننده از مصرف بی ‌رویه آب توسط دریفت یا پرتاب قطرات آب

·        جلوگیری از ورود قطرات آب به قسمت فن و آسیب به پروانه، موتور و سیستم هوادهی برج خنک کننده


ساخت قطره گیر برج خنک کننده

گروه تولیدی و صنعتی ناب زیست به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه ساخت و تولید انواع مخزن آب فایبرگلاس و مخزن پلی اتیلن جهت نگهداری انواع سیالات و مخزن دوجداره، مخزن استیل، تولید انواع سپتیک تانک و چربی گیر از جنس پلی اتیلن و فایبرگلاس، طراحی و اجرای سیستم های پکیج تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی، طراحی و اجرای سیستم های تصفیه آب هم چون سختی گیر رزینی و فیلتر شنی، آشغالگیر، آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن خانگی، کلر زن، دیونایزر، اجرای شبکه های جمع آوری و انتقال آب و فاضلاب بهداشتی و صنعتی، تولید بوستر پمپ، فروش کمپرسور و وکیوم درایر، تولید انواع لوله کاروگیت و لوله پلی اتیلن، منهول پلی اتیلن، درب منهول کامپوزیت و سایر اتصالات مورد استفاده در شبکه های انتقال، ساخت انواع برج خنک کننده و چیلر، یونیت هیتر و هیتر تابشی، فروش انواع مواد شیمیایی مانند آنتی اسکالانت، سیلیس، نمک سختی گیر، رزین تصفیه آب و سایر مواد شیمیایی، طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، هتل ها و بیمارستان ها از جمله انواع ترولی، تجهیزات سرو غذا، ماشین ظرفشویی صنعتی، کانتر گرم و کانتر سرد و ... با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید قطره گیر برج خنک کننده و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت قطره گیر برج خنک کننده و مشورت کارشناسان فروش ناب زیست انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی ناب زیست در زمینه تولید انواع قطره گیر برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع قطره گیر برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

برای انتخاب و تهیه قطره گیر برج خنک کننده لازم است با انواع آن و نحوه انتخاب این قطره گیر ها آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد قطره گیر برج خنک کننده پیشنهاد می کنیم به سایت ناب زیست مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09128714670 02188721092 02188722027




Comments